Het drinken van Koffie en Thee stelt Diabetes Type 2 uit.

Het drinken van Koffie en Thee stelt Diabetes Type 2 uit.

Elke kop koffie of thee die per dag wordt gedronken, kan de kans op het krijgen van Diabetes Type 2 verminderen met 7 %.

Onderzoekers hebben een nieuwe kijk op het onderzoek tussen de factoren van de leefpatronen en stylen. Zoals het drinken van koffie en thee nu gelinkt kan worden aan het verminderen van de kans op het krijgen van Diabetes Type 2. Het drinken van zwarte en cafeïnevrije koffie of thee kan het risico verlagen op het ontwikkelen van Diabetes Type 2.

De informaties van verschillende individuele studies is door onderzoekers bij elkaar gebracht. Hieruit kwam naar voren dat elke kop koffie die per dag wordt gedronken met 7% de kans op Diabetes Type 2 verminderd. Bij mensen die 3 tot 4 koppen koffie per dag drinken kwam er een percentage uit met een verlaging van 25% tegenoverstaande van mensen die 1 a 2 koppen koffie drinken op een dag.

Het onderzoek wijst ook uit dat mensen die 3 of 4 koppen cafeïnevrije koffie per dag drinken, het risico op het ontwikkelen van Diabetes Type 2 met 1/3 verlaagd te hebben.

Bij de mensen die thee drinken en meer dan 3 of 4 koppen per dag drinken, is het risico op het ontwikkelen van Diabetes Type 2 met 1/5 verlaagd. Dit is gemeten tegenoverstaande van mensen die tijdens de onderzoek periode geen thee of koffie hebben gedronken.

Onderzoekers vertellen dat het beschermende effect wat koffie heeft, onafhankelijk is van onderzoek met koffie en thee in combinatie met andere voedingsmiddelen. Uit het onderzoek is gebleken dat er in koffie en thee waarschijnlijk een stof zit die direct een biologische effect heeft op het verlagen van de kans op Diabetes Type 2.

De stoffen in koffie en thee zoals magnesium en anti-oxydanten kunnen hierop van invloed zijn. Hier is echter nog wel meer studie en onderzoek voor nodig.

Indien de gunstige effecten die zijn waargenomen tijdens Interventie Cardiologische proeven, waarheid zijn:

“De gevolgen voor de miljoenen mensen die Diabetes Mellitus hebben of voor de mensen die een toekomstig risico van ontwikkeling hebben, zou dit aanzienlijk zijn.” Zo schrijven de onderzoekers.

“Bijvoorbeeld, de identificatie van de actieve onderdelen van deze dranken, zou nieuwe therapeutische trajecten openen voor de primaire preventie van Diabetes Mellitus. Of bij toekomstige risico op het ontwikkelen van Diabetes Mellitus, zou substantieels worden. Het zou ook nog kunnen worden overwogen dat we de patiënten die het meeste risico lopen op het ontwikkelen van Diabetes Mellitus gaan adviseren om thee en koffie te gaan consumeren in aanvulling van hun niveau op lichaam beweging en gewichtsverlies.”

Voor dit laatste moeten we helaas nog wel even de laatste tests en onderzoeken afwachten

Elke kop koffie of thee die per dag wordt gedronken, kan de kans op het krijgen van Diabetes Type 2 verminderen met 7 %.
Onderzoekers hebben een nieuwe kijk op het onderzoek tussen de factoren van de leefpatronen en stylen. Zoals het drinken van koffie en thee nu gelinkt kan worden aan het verminderen van de kans op het krijgen van Diabetes Type 2. Het drinken van zwarte en cafeïnevrije koffie of thee kan het risico verlagen op het ontwikkelen van Diabetes Type 2.

De informaties van verschillende individuele studies is door onderzoekers bij elkaar gebracht. Hieruit kwam naar voren dat elke kop koffie die per dag wordt gedronken met 7% de kans op Diabetes Type 2 verminderd. Bij mensen die 3 tot 4 koppen koffie per dag drinken kwam er een percentage uit met een verlaging van 25% tegenoverstaande van mensen die 1 a 2 koppen koffie drinken op een dag.

Het onderzoek wijst ook uit dat mensen die 3 of 4 koppen cafeïnevrije koffie per dag drinken, het risico op het ontwikkelen van Diabetes Type 2 met 1/3 verlaagd te hebben.

Bij de mensen die thee drinken en meer dan 3 of 4 koppen per dag drinken, is het risico op het ontwikkelen van Diabetes Type 2 met 1/5 verlaagd. Dit is gemeten tegenoverstaande van mensen die tijdens de onderzoek periode geen thee of koffie hebben gedronken.

Koffie en Thee verminderen de kans op Diabetes

Onderzoekers vertellen dat het beschermende effect wat koffie heeft, onafhankelijk is van onderzoek met koffie en thee in combinatie met andere voedingsmiddelen. Uit het onderzoek is gebleken dat er in koffie en thee waarschijnlijk een stof zit die direct een biologische effect heeft op het verlagen van de kans op Diabetes Type 2.

De stoffen in koffie en thee zoals magnesium en anti-oxydanten kunnen hierop van invloed zijn. Hier is echter nog wel meer studie en onderzoek voor nodig.

Indien de gunstige effecten die zijn waargenomen tijdens Interventie Cardiologische proeven, waarheid zijn:
“De gevolgen voor de miljoenen mensen die Diabetes Mellitus hebben of voor de mensen die een toekomstig risico van ontwikkeling hebben, zou dit aanzienlijk zijn.” Zo schrijven de onderzoekers. “Bijvoorbeeld, de identificatie van de actieve onderdelen van deze dranken, zou nieuwe therapeutische trajecten openen voor de primaire preventie van Diabetes Mellitus. Of bij toekomstige risico op het ontwikkelen van Diabetes Mellitus, zou substantieels worden. Het zou ook nog kunnen worden overwogen dat we de patiënten die het meeste risico lopen op het ontwikkelen van Diabetes Mellitus gaan adviseren om thee en koffie te gaan consumeren in aanvulling van hun niveau op lichaam beweging en gewichtsverlies.”

Voor dit laatste moeten we helaas nog wel even de laatste tests en onderzoeken afwachten.

-

Bron: WebMD Health News


Reacties

*